2008. október 14., kedd

Háát, megjöttünk

Hát, megjöttünk. A Vinyén töltött hétvége nagyon jó volt. Jó társaság, jó tanítások, jó beszélgetések. Jó szálláshely, távol a civilizációtól és a pannonos térerőtől, kettőt lépsz, és kint vagy az esőillatú természetben, úgyhogy nekem ez most mind nagyon jól esett :) Jó lett volna még maradni egy-két hétig. [El tudnám képzelni, hogy nem jövünk haza, hanem itt, Vinyén ezzel a 25 emberrel kialakítjuk a saját kis kommunánkat... :) Meglenne, hogy ki mikor csinálja a reggelit, ki a napi felmosós, és persze áhitatvezető, ki melyik napszakban megy zuhizni... Az erdőben minden nap gombát és szedret szednénk, amit aztán minden szombaton árulnánk a vinyei piacon, és ebből keresnénk meg a kenyérre és teafűrevalót... :) Mindenesetre, egy ideig jól ellennénk :)]

Szóval, vissza a témára, Pénteken először megérkeztünk. Nem néztem az órát, de annyi biztos, hogy már sötét volt, mire odaértünk. A helyi erők megkínáltak volna egy kis "velkám-drinkkel" :D de mondtuk, hogy köszi, ezt most kihagynánk.(: Bepakoltunk a kis házba, vacsoráztunk, majd sokáig játszottunk különböző játékokat :) Vicces volt, mindenesetre. Este aztán fakultatív alvás/beszélgetés/társasozás :)
Másnap korán keltünk, kimentünk reggelitornázni. Természetesen a 3. megtett méterben beázott a cipőm, de jót frizbiztünk. Reggeli után dicsőítés volt, és tanítás. Lados Pisti szolgált :) Ebéd után túrázni mentünk a hegyekbe/erdőkbe. A térképen sok-sok egymáshoz nagyon közeli (szintkülönbséget jelölő) vonalka. Megnéztünk volna egy kilátót, de a helyzetünk kilátástalanra (haha) fordult, mikor a kilátó helyén csak 3 nagy betontéglát találtunk. Sárosan fáradtan értünk haza, de jól esett kimozdulni. Este újabb, hosszabb tanítás. Az 1Korinthus 12-t néztük meg, a kegyelmi ajándékokról (konyhanyelven: eszközök, amiket Isten ad személyesen neked, hogy azokkal tudj másoknak segíteni, például bátorítás...), és Krisztus testéről (a gyülekezet, közösség, ami Jézust képviseli a mai világban:) Érdekes volt, hogy egy-két kérdést, amit értetlenül feltettem magamban, Pisti a következő mondatában megválaszolta. :) Nagyon sok mindent megértettem belőle. A tanítás után dicsőítés, (zenélés) még akkor is, mikor a "hivatalos program" véget ért :) Iszonyatosan jól szólt, és az új ritmus-szekciónak hála nagyon hangulatos lett :)
Volt még ezenkívül közös Bibliaolvasás, társasjátszás, póker, gesztenyesütés, kollektív szendvicskészítés, palacsintatorta, a hiperaktívabbaknak éjszakai túra, esti teázás, hazafelé szélerőmű-nézés, sok sok nevetés, néha sírás, rengeteg őszinte beszélgetés.
Én jól éreztem magam, és őszintén örülök, hogy ott lehettem. :)